fbpx

FAQ

Kto pyta, nie błądzi! A pytań podczas wyboru fotografa z pewnością jest mnóstwo. Czasami nawet nie wiecie o co warto zapytać lub na co zwrócić uwagę, przeglądając ofertę.

Dlatego postanowiłam ułatwić Wam nieco to zadanie i odpowiedzieć na niektóre z pytań, jakie mogą dręczyć poszukujących fotografa. To tematy, które najczęściej padają podczas moich rozmów z klientami. Jeśli chcielibyście coś do tej listy dodać lub macie dodatkowe pytania, napiszcie na kontakty@marzenabloch.pl lub skorzystajcie z zakładki Kontakt.

Jak wygląda proces rezerwacji terminu?

Rezerwacji terminu, reportażu fotograficznego lub sesji zdjęciowej, możecie dokonać w 3 prostych krokach:

  1. Zapoznajcie się z moją ofertą oraz portfolio i jeśli macie dodatkowe pytania, dajcie mi znać!
  2. Umówcie się ze mną na spotkanie, za pomocą formularza na stronie lub pisząc pod adres kontakt@marzenabloch.pl. Możecie też skorzystać z telefonu – mój numer to 722083318
  3. Podpisujemy umowę na wykonanie zdjęć, zawierającą wspólne ustalenia, Wasze wymagania, jak i warunki współpracy.

Gotowe! 🙂

Jak pracujesz?

Indywidualnie przygotowuje się do każdego zlecenia, ponieważ każdy z Was jest inny i ma inne oczekiwania wobec mojej pracy. Zawsze staram się sprostać wszelkim wymaganiom, tak aby obie strony współpracy były usatysfakcjonowane 🙂

Podczas fotografowania chce zachować naturalność, czyli uchwycić całe wydarzenie takie, jakim jest naprawdę. Staram się fotografować tak, aby w pełni oddać rzeczywistość. Nie koloryzuje, nie każe zachowywać sztywnych póz. Chce, żebyście i Wy poczuli się swobodnie w moim towarzystwie, dlatego staram się wprowadzić komfortową i luźną atmosferę dla każdej ze stron.

W trakcie reportażu ślubnego, działam dyskretnie. Nie rzucam się w oczy, nie odciągam Waszej uwagi od gości. To Wy jesteście tego dnia najważniejsi i osoby, które są Wam bliskie.

Zawsze jestem otwarta na Wasze propozycje. Nie musicie obawiać się czy Wasz pomysł jest odpowiedni do zrealizowania. Chętnie doradzę w każdej kwestii dotyczącej organizacji sesji czy ważnej dla Was uroczystości.

Jak daleko jesteś w stanie dojechać?

Bardzo daleko! W zasadzie na terenie całej Polski jestem w stanie dotrzeć tam, gdzie mnie potrzebujecie. Chociaż na co dzień działam głównie na terenie Wielkopolski, nie widzę problemu, aby wybrać się dalej. Zdarza mi się odwiedzić takie miasta jak Warszawa, Wrocław, Łódź, a nawet Trójmiasto!

Jeśli szukacie fotografa, z którym możecie wybrać się na zagraniczną sesję, odezwijcie się do mnie. Jestem otwarta na Wasze propozycje 🙂

Na jakim sprzęcie pracujesz?

Profesjonalnym 😉 Od lat jestem wierna marce Canon i to na ich aparatach działam podczas zleceń. Posiadam też zestaw wysokiej jakości obiektywów zmienno- i stałoogniskowych, lampy reporterskie, jak i pokaźny zapas kart pamięci. Wszystko po to, aby sprostać Waszym wszelkim wymaganiom!

Jak obrabiasz zdjęcia?

Wszystkie zdjęcia poddaje mojej autorskiej obróbce graficznej. Po każdym zleceniu robię selekcję, retuszuje oraz nadaje odpowiedniej jasności czy kontrastu zdjęciom. Staram się podkreślić piękno miejsc i Waszych zapisanych emocji, bez ingerencji w ich wygląd.

Ile godzin spędzasz podczas ślubu i wesela?

Standardowo jest to 12 godzin pracy. Przy pełnych reportażach ślubnych jestem z Wami od przygotowań, aż do oczepin (max. do 1:00 w nocy). Istnieje możliwość rezerwacji pakietu z mniejszą liczbą godzin. Wtedy fotografuje zazwyczaj do godziny 22:00 maksymalnie.

Przy reportażach innych niż ślubne (np. chrzest święty, urodziny) są to standardowo 4 godziny, z możliwością przedłużenia za dodatkową opłatą.

W przypadku sesji zdjęciowej, czas jej trwania zależy od takich kwestii jak rodzaj sesji czy miejsce. Zazwyczaj jest to między 1, a 3 godziny. Szczegółowy czas trwania poszczególnych sesji podany jest w zakładce Oferta.

Czy istnieje możliwość przedłużenia Twojej pracy?

Możemy się dogadać 🙂 Wszystko zależne jest od przebiegu dnia, miejsca, odległości jaką muszę pokonać w drodze powrotnej, jak i rozsądku. Jeśli chcecie, abym została z Wami dłużej, pytajcie śmiało! Pamiętajcie jednak, że każda godzina ponad wykupiony pakiet jest dodatkowo płatna.

W jaki sposób oddajesz zdjęcia?

W przypadku reportaży okolicznościowych, niezależnie od pakietu, standardowo otrzymujecie ode mnie pendrive ze zdjęciami w formie cyfrowej oraz galerię internetową, zabezpieczoną hasłem. Dodatkowo, możecie wybrać pakiet z wydrukami lub albumem fotograficznym.

Zdjęcia z sesji przesyłam na podany przez Was adres mailowy, jak i umieszczam w dedykowanej dla Was galerii internetowej, zabezpieczonej hasłem. Ponadto otrzymujecie ode mnie wydruki.

Istnieje możliwość zamówienia większej ilości odbitek czy kolejne albumy, za dodatkową opłatą.

Jak długo trzeba czekać na gotowe zdjęcia?

Zdjęcia ślubne przekazuje zazwyczaj w ciągu 21 dni roboczych (dotyczy to plików cyfrowych). Odbitki i albumy gotowe są po kilku dniach od Waszego wyboru, które zdjęcia chcecie wydrukować.

Zdjęcia z sesji gotowe są zazwyczaj w ciągu 14 dni roboczych.

Może się zdarzyć sytuacja, w której czas przekazania gotowych zdjęć wydłuży się. Wszystko zależy od ilości zleceń, jakie mam w danym momencie i tego, jak wiele czasu potrzebuje, aby poradzić obie z większym natłokiem pracy. Jeśli termin oddawania Waszych zdjęć ulegnie zmianie, z pewnością Was o tym poinformuje!

Czy wykonujesz albumy ślubne?

Tak, istnieje możliwość zaprojektowania i zamówienia albumu ślubnego, zgodnego z Waszymi oczekiwaniami. Niezależnie od tego czy wybierzecie pakiet, w którym taki album jest w standardzie czy też zamówicie go po wykonanej sesji. Wykonuje także fotoalbumy z efektami sesji czy ze zdjęciami z innych uroczystości, np. Chrztu Świętego.

Macie zdjęcia, które chcecie umieścić w pięknym albumie, ale nie macie czasu na projektowanie i zamawianie? Napiszcie do mnie! Zrobię dla Was album nawet, jeśli wcześniej nie spotkaliśmy się na zdjęciach 🙂

Ceny albumów zależne są m.in. od formatu i ilości kart. Dodatkowe informacje znajdziecie w zakładce Albumy Fotograficzne.